Technische kennis en vaardigheden combineren voor beter service

Door Jeroen
2 jaar geleden
Laatste aanpassing: 2 maanden geleden

Een interview met onze expert Roy.

Bij Wifithermostaten.nl vinden we het belangrijk dat onze klanten volledig worden ontzorgd. Onze installateurs vertrekken bijvoorbeeld pas als ze zeker weten dat het product werkt, de klant weet hoe het werkt en hij of zij helemaal tevreden is met zijn aankoop. In dit artikel vertelt onze expert Roy hoe hij klanten gelukkig maakt.

In de genen

Bij Roy zit het installeren in zijn genen. Zijn opa had vroeger een eigen installatiebedrijf en dat werd later overgenomen door zijn vader. Roy volgde die traditie door ook 8 jaar in het familiebedrijf te werken, totdat hij ervoor koos om zijn eigen bedrijf/webshop te openen. Dat was wifithermostaten.nl en binnen enkele jaren was dit dé plek voor consumenten die op zoek waren naar slimme verwarmingssystemen. Inmiddels valt Wifithermostaten.nl onder de vleugels van 50five, expert in smarthome-oplossingen, en kan Roy zich richten op wat hij het liefste doet: klanten helpen met installaties.

Altijd op de hoogte

Hij heeft zich gespecialiseerd in de multi-zonethermostaten. Dat zijn de wat uitgebreidere klimaatsystemen voor bij consumenten. Volgens Roy is er een duidelijke trend richting deze multi-zonesystemen, waarbij steeds meer producten worden gekoppeld aan hetzelfde systeem. Roy: “Denk bijvoorbeeld aan een slimme deurbel of camera.” Er komen namelijk steeds meer slimme producten bij die onderdeel uitmaken van het smarthome. De markt ontwikkelt hard en dat betekent dat ook de expert op de hoogte moet blijven. “Ik lees daarom veel techsites en blogs, maar blijf ook op de hoogte door mijn collega’s van productmanagement die de markt goed in de gaten houden”, zegt hij.

Praktijkervaring

Dat betekent dat hij regelmatig contact heeft met zijn collega’s. De meeste dagen van de week is hij onderweg om thermostaten en andere slimme producten te installeren bij klanten, maar soms is hij ook op kantoor om customer service te ondersteunen bij moeilijke vragen en het opstellen van offertes. Zo krijgt hij vaak de vraag of het systeem van een klant geschikt is voor een slimme thermostaat of een slimme thermostaatknop. Roy: “Vanwege mijn praktijkervaring weet ik dat meestal wel uit mijn hoofd.”

Extra besparen

Het takenpakket van Roy bestaat dus uit meer dan alleen installeren en dat maakt dit een ideale baan voor hem. Hij koppelt zijn technische kennis met technische vaardigheden om de klant zo goed mogelijk te helpen. “Vaak kan ik de klant nog wat extra tips geven en zie ik in de praktijk dat we nog wat betere dingen kunnen toepassen dan we van te voren bespreken. Zo kan de klant vaak nog meer besparen dan in eerste instantie gedacht, de klant is dan extra verrast en blij. En ik natuurlijk ook.”

Genieten van meer comfort

Wat is de beste tip die hij kan geven over het kopen/installeren van wifithermostaten? Roy: “Investeer in een goed systeem en een juiste installatie, dan heb je het binnen no-time terugverdiend en geniet je van nog meer comfort in je eigen woning.”

Heb je een vraag aan Roy? Neem dan contact met hem op via [email protected]

Nieuwste artikelen